پایگاه خبری تحلیلی معیار

متفاوت ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان

پایگاه خبری تحلیلی معیار

متفاوت ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان

قانون حمایت از حیوانات در ایران وجود ندارد

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۰ ب.ظ

علی سینایی، رئیس پارک وحش وفا در ایران ضمن اشاره به فقدان قانون حیوانات و اسفبار بودن وضعیت حیوانات درایران اظهار داشت: قانونی در مورد حمایت از حیوانات خیابانی در ایران وجود ندارد. حیوانات خیابانی در ایران دچار بدرفتاری می شوند.

سینایی تصریح کرد: پارک وحش وفا، اولین پناهگاه حیوانات زخمی در ایران است. در اینجا حیوانات معلول و زخمی مداوا می شوند و در صورت تقاضا حیواناتی که مداوا آنها تکمیل شده را به دوستداران آنها داده می شود.

سینایی افزود: در این پناهگاه 8 نفر موظف تمام وقت در زمینه حفاظت٬ آماده سازی مواد غذایی، پاکی و خرید مواد بهداشتی کار می کنند. برای حفاظت از حیوانات و انجام فعالیت های مرتبط با اداره های محلی در حال ارتباط هستیم. مردم در روزهای تعطیل برای کمک مداوا٬ خوراک و پاکی آنها به اینجا می آیند.


مریم طلایی یکی از داوطلبان مراقبت از حیوانات با بیان این که "دو خودرو وانت پر از سگهای خیابانی را از دست مسوولین شهرداری که می خواستند آنهارا نابود کنند٬ نجات داده است" گفت: متاسفانه به دلیل نظر جامعه ما به سگ و گربه ها، این حیوانات در وضعیت اسفباری قرار دارند، رنج می برند و برخی از آنها با پاى شکسته یا بدون آن پا متولد می شوند.

در پارک وحش وفا که تمام هزینه های آن توسط داوطلبان پرداخته می شود٬ حدود 700 سگ خیابانی وجود دارد.

زمین پناهگاه حیوانات وفا که توسط یک حیوان دوست ایرانی بخشیده شده٬ بر روی 3 هزارمتر مربع تاسیس شده و حدود 12سال است که فعالیت می کند. این پناگاه در80 کیلومتری جاده تهران-قزوین شهرستان هشتگرد استان کرج قرارگرفته است.

منبع:http://aa.com.tr

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۶
معیار نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی